صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 27
Like Tree1Likes

موضوع: کارت گرافیک GTX یا Quadro ؟

  1. تاریخ عضویت
    Apr 2015
    نرم افزار من
    Blender
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    24
    تشکر ها
    3
    89 بار تشکر شده در 22 پست
    2015/04/21, 23:10 #11
    نقل قول نوشته اصلی توسط zbrush5 نمایش پست ها
    ببین ssd برای سیستمهایی هست که سزعت سیپیو و رم بالا دارند و اون هارnهای قبلی جواب گو نیستند به اشتباه اکثرا فکر میکنند این هاردها خوب هستند چرا در بالا اوردن ویندوز بسیار سریع هستند ولی وقتی طرف رندر میخواد بگیره و همون عکس قرار بعد از 7 ساعت رندر بشه این هارد عملا چه کاره است
    از دوستان عذرخواهی میکنم من تازه به این انجمن اومدن و اسم کاربران رو نمیدونم. جناب zbrush5 درست میفرمایند. البته SSD هارد نیست و بهتره بهش بگین حافظه SSD. حافظه SSD بیشترین کاربرد را در بحث گرافیک سه بعدی تا قبل از زمان رندر داره و مخصوصا در زمانی که مشغول مدلسازی هستنید چون بیشتر نرم افزارهای گرافیک سه بعدی مخصوصا برنامه های اتودسک به صورت مدام صحنه رو از روی SSD یا HDD میخونن. در زمان رندر هم همونطور که جناب Zbrush5 فرمودند به دلیل وقفه زمانی زیاد سرعت اونها به چشم نمیاد و کمک خاصی نمیکنه چون فرایند رندر اونقدر طولانیه که سرعت هارد یا ssd تاخیری تو اون ایجاد نمیکنه. اما در مورد رندرینگ video کاملا موضوع فرق میکنه.
    نقل قول نوشته اصلی توسط zbrush5 نمایش پست ها
    نکته دوم در سیستمهای xeon v3 دیگه از کاچه هارد استفاده نمیکنه و عملا از رم استفاده میکنه پس با حرفهای که شنیدید به دیگران همون حرف اشتباه رو نگین
    من درست متوجه نشدم که چی گفتین. اما اگر منظورتون اینکه که پردازنده های Xeon V3 از هارد دیسک استفاده نمیکنن فکر میکنم اشتباه متوجه شدین . لطفا این موضوع رو بیشتر تشریح کنید
    نقل قول نوشته اصلی توسط zbrush5 نمایش پست ها
    در مورد کارت خوب شرکت انویدیا باکسیرو درست کرده که 8 تا سیستم کوادرو روش بود خوب اینو برای سیستمهای رندر گزاشتند که سرعتش بسیار بالاست حدود 50 هزار دلار حالا وقتی طرف میگه یه کارت فلان باید بدونید قرار با چه سرعتی پیش برید هر چقدر پول بدین اش میخورین ولی بهترین حالت برای رندر برای قیمتهای پاعین 4 تا کارت gtx 980
    البته این سیستم در ایران هم موجوده و ما چند تا از اونها را فروختیم و من سری tesla c2060 که هشت تا بود و سری آخری که برای دانشگاه تهران آماده کردیم با tesla k20x که اونم هشت تا بود رو تست کردم. البته قیمت خیلی کمتر از این اعداده و با 32 هزار دلار باکس کامل خریداری شد. البته مادربورد اون برای انودیا نیست . این بردها برای استفاده تا 8 کارت firepro نیز وجود دارد که به واحد تحقیقات نقت و پتروشیمی فروختیم.
    نقل قول نوشته اصلی توسط zbrush5 نمایش پست ها
    ] حالا 760 هم جواب میده کارت 1 گیگ هم جواب میده کارت 512 میگ هم جواب میده ولی مهم سرعت کار طرفه بجای این بحثهای طرف بره تو یوتوب نام رندر و کارت رو بزنه خیلها برای تست گزاشتند و خودش ببینه فرق سیپیو با کارت و انواع اونه بعد اگر به نتیجه نرسید بیاد اینجا بگه چه خوبه
    در این مورد با ایشان کاملا مخالفم. بشدت تفاوت میکنه که از چه کارتی استفاده کنید. فکر میکنم شما هنوز زیاد روی بحث رندرینگ GPU کار نکردین چون اولین مبحث در رندرینگ GPU اندازه حافظه است. شما در برخی کارهای زیر حافظه 4 گیگ نمیتونین کار کنید. بحث سر سرعت نیست، اصلا نمیتونین. یکی از دلایلی که کارت های Titan برای رندرینگ GPU خیلی استفاده میشه همین رم بالاش هست. در صورتی که کمی صحنه شما سنگین باشه و از چند تا texture و HDRI بزرگ استفاده کنید، به راحتی بالای 4 گیگابایت رم نیاز دارید و در بیشتر موتورهای رندرینگGPU یا با خطای رندرینگ مواجه می شید و یا اگر مثل octane render مدیریت حافظه جدید داشته باشن اینقدر کند میشن که بهتره با cpu رندر بشه تا gpu.
    دوستانی که تو نمایشگاه انیمیشن به غرفه ما تشریف آوردن دیدن که ما یکی از سیستم ها را با 3 تا کارت gtx 980 در octane render و Arion Render و Redshift و IRay و ... برای تست گذاشته بودیم. کارت GTX 980 با 4 گیگ حافظه در یکی از صحنه ها که بازدیدکنندگان نمایشگاه در حال تست بودن با کمبود رم مواجه شد و Arion پیغام خطا داد. همون صحنه با تنظیمات ساده تر و بدون HDRI در octane render برای رندر 3.2 گیگابایت رم کارت رو پر کرده بود . وقتی صحنه رو سنگین کردیم 4 گیگ رم پر شد و زمان رندر از 49 ثانیه به 11 دقیقه رسید. در صورتی که روی اون یکی سیستم که تایتان 6 گیگ داشت با 2 دقیقه رندر شد.
    امیدوارم جناب zbrush5 تجربیات خودشون رو ببیشتر به اشتراک بگذارن.
    موفق باشید
    دانش و فناوری مازستا
    سیستم های تخصصی رندرینگ، تدوین و جلوه های ویژه
    [فقط اعضا انجمن قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]
    5 کاربر مقابل از DFMRendering عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند . damon711,ehrez,Moein Zeraati,rezaansari,امیر محمدیاری
    DFMRendering آنلاین نیست.

  2. تاریخ عضویت
    Jan 1970
    نرم افزار من
    Premiere Pro
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    200
    تشکر ها
    161
    342 بار تشکر شده در 154 پست
    2015/04/21, 23:39 #12
    نقل قول نوشته اصلی توسط zbrush5 نمایش پست ها
    ببین ssd برای سیستمهایی هست که سزعت سیپیو و رم بالا دارند و اون هارnهای قبلی جواب گو نیستند به اشتباه اکثرا فکر میکنند این هاردها خوب هستند چرا در بالا اوردن ویندوز بسیار سریع هستند ولی وقتی طرف رندر میخواد بگیره و همون عکس قرار بعد از 7 ساعت رندر بشه این هارد عملا چه کاره است
    نکته دوم در سیستمهای xeon v3 دیگه از کاچه هارد استفاده نمیکنه و عملا از رم استفاده میکنه پس با حرفهای که شنیدید به دیگران همون حرف اشتباه رو نگین
    در مورد کارت خوب شرکت انویدیا باکسیرو درست کرده که 8 تا سیستم کوادرو روش بود خوب اینو برای سیستمهای رندر گزاشتند که سرعتش بسیار بالاست حدود 50 هزار دلار حالا وقتی طرف میگه یه کارت فلان باید بدونید قرار با چه سرعتی پیش برید هر چقدر پول بدین اش میخورین ولی بهترین حالت برای رندر برای قیمتهای پاعین 4 تا کارت gtx 980
    ] حالا 760 هم جواب میده کارت 1 گیگ هم جواب میده کارت 512 میگ هم جواب میده ولی مهم سرعت کار طرفه بجای این بحثهای طرف بره تو یوتوب نام رندر و کارت رو بزنه خیلها برای تست گزاشتند و خودش ببینه فرق سیپیو با کارت و انواع اونه بعد اگر به نتیجه نرسید بیاد اینجا بگه چه خوبه
    1) اینکه SSD مخفف Solid Disk Drive هست، پس درایور جامد هست نه هارد!
    2) کسی اینجا صحبت از پردازنده های زئون نکرد، با بهترین شرایط با بودجه ایشون پردازنده 5930K پیشنهاد میشه، اگر Cache مهم نیست، پس کارایی Media cache & Media cache database و Pagefile دقیقا چی هست؟
    3) الان شما 4 تا 980 را برای چه سیستم قیمت پایینی کانفیگ کردید؟ این که خودش میشه 8 میلیون قیمت یک سخت افزار.

    در رابطه با جمله ای که نوشتید و بولد کردم، من ایمان براتی مدیر سایت نیستم که راحت از این صحبت ها بگذرم، این چندمین بار هست که دارید توهین می کنید!
    رفرنس من منابع اصلی ادوبی هستند، تاپیک های زیر را به استارتر پیشنهاد می کنم بخواند:
    [فقط اعضا انجمن قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]
    2 کاربر مقابل از Sheibani عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند . damon711,ololu
    Sheibani آنلاین نیست.

  3. تاریخ عضویت
    Aug 2014
    نرم افزار من
    VUE
    نوشته ها
    246
    تشکر ها
    0
    377 بار تشکر شده در 166 پست
    2015/04/21, 23:40 #13
    نقل قول نوشته اصلی توسط DFMRendering نمایش پست ها
    از دوستان عذرخواهی میکنم من تازه به این انجمن اومدن و اسم کاربران رو نمیدونم. جناب zbrush5 درست میفرمایند. البته SSD هارد نیست و بهتره بهش بگین حافظه SSD. حافظه SSD بیشترین کاربرد را در بحث گرافیک سه بعدی تا قبل از زمان رندر داره و مخصوصا در زمانی که مشغول مدلسازی هستنید چون بیشتر نرم افزارهای گرافیک سه بعدی مخصوصا برنامه های اتودسک به صورت مدام صحنه رو از روی SSD یا HDD میخونن. در زمان رندر هم همونطور که جناب Zbrush5 فرمودند به دلیل وقفه زمانی زیاد سرعت اونها به چشم نمیاد و کمک خاصی نمیکنه چون فرایند رندر اونقدر طولانیه که سرعت هارد یا ssd تاخیری تو اون ایجاد نمیکنه. اما در مورد رندرینگ video کاملا موضوع فرق میکنه.

    من درست متوجه نشدم که چی گفتین. اما اگر منظورتون اینکه که پردازنده های Xeon V3 از هارد دیسک استفاده نمیکنن فکر میکنم اشتباه متوجه شدین . لطفا این موضوع رو بیشتر تشریح کنید

    البته این سیستم در ایران هم موجوده و ما چند تا از اونها را فروختیم و من سری tesla c2060 که هشت تا بود و سری آخری که برای دانشگاه تهران آماده کردیم با tesla k20x که اونم هشت تا بود رو تست کردم. البته قیمت خیلی کمتر از این اعداده و با 32 هزار دلار باکس کامل خریداری شد. البته مادربورد اون برای انودیا نیست . این بردها برای استفاده تا 8 کارت firepro نیز وجود دارد که به واحد تحقیقات نقت و پتروشیمی فروختیم.

    در این مورد با ایشان کاملا مخالفم. بشدت تفاوت میکنه که از چه کارتی استفاده کنید. فکر میکنم شما هنوز زیاد روی بحث رندرینگ GPU کار نکردین چون اولین مبحث در رندرینگ GPU اندازه حافظه است. شما در برخی کارهای زیر حافظه 4 گیگ نمیتونین کار کنید. بحث سر سرعت نیست، اصلا نمیتونین. یکی از دلایلی که کارت های Titan برای رندرینگ GPU خیلی استفاده میشه همین رم بالاش هست. در صورتی که کمی صحنه شما سنگین باشه و از چند تا texture و HDRI بزرگ استفاده کنید، به راحتی بالای 4 گیگابایت رم نیاز دارید و در بیشتر موتورهای رندرینگGPU یا با خطای رندرینگ مواجه می شید و یا اگر مثل octane render مدیریت حافظه جدید داشته باشن اینقدر کند میشن که بهتره با cpu رندر بشه تا gpu.
    دوستانی که تو نمایشگاه انیمیشن به غرفه ما تشریف آوردن دیدن که ما یکی از سیستم ها را با 3 تا کارت gtx 980 در octane render و Arion Render و Redshift و IRay و ... برای تست گذاشته بودیم. کارت GTX 980 با 4 گیگ حافظه در یکی از صحنه ها که بازدیدکنندگان نمایشگاه در حال تست بودن با کمبود رم مواجه شد و Arion پیغام خطا داد. همون صحنه با تنظیمات ساده تر و بدون HDRI در octane render برای رندر 3.2 گیگابایت رم کارت رو پر کرده بود . وقتی صحنه رو سنگین کردیم 4 گیگ رم پر شد و زمان رندر از 49 ثانیه به 11 دقیقه رسید. در صورتی که روی اون یکی سیستم که تایتان 6 گیگ داشت با 2 دقیقه رندر شد.
    امیدوارم جناب zbrush5 تجربیات خودشون رو ببیشتر به اشتراک بگذارن.
    موفق باشید
    دوست عزیز من از 50 هزار; دلار quadro مثال زدم تا رسیدم به gtx بله هر چقدر پول بدی اش میخوری کسی مخالف با رم زیاد نیست ولی بنده گفتم با 4 تا gtx خیلی بهتر میتونید رندر بگیرید به نسبت سیپیو تکی
    zbrush5 آنلاین نیست.

  4. تاریخ عضویت
    Jan 1970
    نرم افزار من
    Cinema 4D
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    394
    تشکر ها
    542
    1,693 بار تشکر شده در 384 پست
    2015/04/22, 00:05 #14
    سلام آقای دارابی
    خوش آمدید
    واقعا خوشحالم بابت حضورتون
    ممنون بابت اطلاعات دقیقتون.

    بی شک حرفه ای ترین و با سواد ترین کسی که در مباحث تکنولوژی رندرینگ به عمرم دیدم شمایید
    مقالات سایتتون کاملا این رو نشون میده

    البته این رو اضافه کنم که نه فقط به خاطر ای صحبت های فعلیتون ،بلکه به خاطر سه سال پیگیری کامل مقالات و اتفاقای سایتتون این رو گفتم
    ویرایش توسط rezaansari : 2015/04/22 در ساعت 00:24
    4 کاربر مقابل از rezaansari عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند . damon711,DFMRendering,Moein Zeraati,امیر محمدیاری
    rezaansari آنلاین نیست.

  5. تاریخ عضویت
    Apr 2015
    نرم افزار من
    Maya
    محل سکونت
    hamedan
    نوشته ها
    2
    تشکر ها
    8
    2 بار تشکر شده در 2 پست
    2015/04/22, 01:47 #15
    با سلام خدمت دوستان

    اطلاعات زیادی از کارت گرافیک ندارم
    چند وقت پیش راجع به مقایسه کارت های گرافیک AMD FirePro در مقابل NVIDIA Quadro برای نرم افزار Maya 2012 اطلاعات جمع میکردم.
    امیدوارم مفید باشه در یک فایل pdf
    لینک
    [فقط اعضا انجمن قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]
    کاربر مقابل از m_sharifi hooshyar عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: damon711
    m_sharifi hooshyar آنلاین نیست.

  6. تاریخ عضویت
    Jan 1970
    نرم افزار من
    3ds Max
    محل سکونت
    RealFlow
    نوشته ها
    263
    تشکر ها
    456
    500 بار تشکر شده در 206 پست
    2015/04/22, 03:11 #16
    یعنی ssd ها فقط سرعت ویندوز رو بالا میبرند؟!! روی این سیستم های خانگی . دلیلش رو میشه بفرمایید؟
    حق با شماست ssd ها جامدن . منظور من از هارد دیسک حافظه بود.! *( در جامعه کامپیوتری مردم عبارت هارد دیسک بعنوان حافظه مموری مکان ذخیره سیستم جا افتاده و مردم به معنی کلمه هارد دیسک خیلی توجه نمیکنند برای مثال توی بازار کسی نمیگه حافظه جامد! میگه هارد ssd!)

    حالا برام سوال پیش آمده که برای رندر در تردی مکس رندر تک فریم و گاهی تا 1000 فریم حافظه جامد مناسب هست؟ ( بیشتر مدلینگ و رندر خیلی کم انجام میدم)
    ویرایش توسط RealFlow : 2015/04/22 در ساعت 03:26
    RealFlow آنلاین نیست.

  7. تاریخ عضویت
    Apr 2015
    نرم افزار من
    Blender
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    24
    تشکر ها
    3
    89 بار تشکر شده در 22 پست
    2015/04/22, 07:27 #17
    نقل قول نوشته اصلی توسط rezaansari نمایش پست ها
    سلام آقای دارابی
    خوش آمدید
    واقعا خوشحالم بابت حضورتون
    ممنون بابت اطلاعات دقیقتون.

    بی شک حرفه ای ترین و با سواد ترین کسی که در مباحث تکنولوژی رندرینگ به عمرم دیدم شمایید
    مقالات سایتتون کاملا این رو نشون میده

    البته این رو اضافه کنم که نه فقط به خاطر ای صحبت های فعلیتون ،بلکه به خاطر سه سال پیگیری کامل مقالات و اتفاقای سایتتون این رو گفتم
    نظر لطف شماست
    مالالموفق باشید

    - - - - - - - - - -این ارسال توسط مطلب زیر به روز رسانی شده است.- - - - - - - - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط RealFlow نمایش پست ها
    یعنی ssd ها فقط سرعت ویندوز رو بالا میبرند؟!! روی این سیستم های خانگی . دلیلش رو میشه بفرمایید؟
    حق با شماست ssd ها جامدن . منظور من از هارد دیسک حافظه بود.! *( در جامعه کامپیوتری مردم عبارت هارد دیسک بعنوان حافظه مموری مکان ذخیره سیستم جا افتاده و مردم به معنی کلمه هارد دیسک خیلی توجه نمیکنند برای مثال توی بازار کسی نمیگه حافظه جامد! میگه هارد ssd!)

    حالا برام سوال پیش آمده که برای رندر در تردی مکس رندر تک فریم و گاهی تا 1000 فریم حافظه جامد مناسب هست؟ ( بیشتر مدلینگ و رندر خیلی کم انجام میدم)
    دوست عزیز فقط بحث ویندوز و باز شدن نیست
    همونطور که عرص کردم در زمان کار و مدلسازی هم به شدت به شما کمک میکنه
    احتمالا شما با realflow زیاد کار میکنید پس ssd در زمان شبیه سازی و کش کردن و ... بشدت به شما کمک میکنه
    تو رندر تک فریم هم موثره اما زیاد دیده نمیشه. در رندر تحت شبکه و انیمیشن کاربرد زیادی داره ( در زمان لود صحنه)
    در هر صورت بودنش از نبودنش بهتره
    دانش و فناوری مازستا
    سیستم های تخصصی رندرینگ، تدوین و جلوه های ویژه
    [فقط اعضا انجمن قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]
    2 کاربر مقابل از DFMRendering عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند . Moein Zeraati,RealFlow
    DFMRendering آنلاین نیست.

  8. تاریخ عضویت
    Jan 1970
    نرم افزار من
    Premiere Pro
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    200
    تشکر ها
    161
    342 بار تشکر شده در 154 پست
    2015/04/22, 09:46 #18
    نقل قول نوشته اصلی توسط RealFlow نمایش پست ها
    یعنی ssd ها فقط سرعت ویندوز رو بالا میبرند؟!! روی این سیستم های خانگی . دلیلش رو میشه بفرمایید؟
    حق با شماست ssd ها جامدن . منظور من از هارد دیسک حافظه بود.! *( در جامعه کامپیوتری مردم عبارت هارد دیسک بعنوان حافظه مموری مکان ذخیره سیستم جا افتاده و مردم به معنی کلمه هارد دیسک خیلی توجه نمیکنند برای مثال توی بازار کسی نمیگه حافظه جامد! میگه هارد ssd!)

    حالا برام سوال پیش آمده که برای رندر در تردی مکس رندر تک فریم و گاهی تا 1000 فریم حافظه جامد مناسب هست؟ ( بیشتر مدلینگ و رندر خیلی کم انجام میدم)
    دلیل نمیشه یکی اینجا بگه "در سیستمهای xeon v3 دیگه از کاچه هارد استفاده نمیکنه و عملا از رم استفاده میکنه" شما به کارایی درایورهای جامد شک کنید! البته منظور از کاچه همان cache هست.
    به طور خلاصه کانفیگ کردن هارد دیسک بعد از پردازنده و رم، مهم ترین عامل در سرعت پردازش است! اول اطلاعات باید خوانده یا بازخوانی شوند و سپس کارت گرافیک وارد عمل می شود و موقع خروجی گرفتن دوباره این سرعت نوشتن هارد دیسک است که موثر است.
    شرکت های وسترن دیجیتال و سیگیت هارد دیسک های حرفه ای تری و با ثبات تری برای رید تولید کردند، در سیگیت مدل های Black Edition ، Constellation ES.3 مناسب هستند، البته قیمت های بالایی هم دارند.
    کاربر مقابل از Sheibani عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: li@
    Sheibani آنلاین نیست.

  9. تاریخ عضویت
    Aug 2014
    نرم افزار من
    VUE
    نوشته ها
    246
    تشکر ها
    0
    377 بار تشکر شده در 166 پست
    2015/04/22, 10:06 #19
    دوست عزیز مثال بنده کامل بود تمامی این مباحثی که شما دارید میگید زمانی هست سیپو و رم کم بیاره
    شما به این مثال دقت کننید چه رندر تک فریم و یا هر نوع رندری/// مبنا سرعت عمل زمانی که سرعت سیپو و رم شما ا باشه اصلا لزومی نداره که بخواد به کاچه هارد ذخیره بشه این زمانی که سرعت سیپیو کم باشه و عملا هارد درگیر بشه
    و نکته دیگر حالا هر چقدر سرعت ذخیره اطلاعات بالا باشه طبیعی هارد سرعت بالای میخواد حالا چه طور ممکنه در زمینه رندرینگ وقتی طرف سیپو و رم ضعیفی داره و سرعت اطلاعت چه دریافت و چه خروجی زمان بر هست این هارد بتونه به خوبی پیش بره
    در مورد xeon v3 دوستان به جای اینکه وقتشونه هدر بدند یه سری به شرکت اینتل بزنند به صورت فیلم کاملا v2 , v3 کاملا فرقشونو گفته شده و این حرف من منداری نیست برید ببینیند
    در رابطه با مثال کم بودن مموری کارت گرافیک و هنگ کردن یادمه زمانی که شرکت شما کارتهای 4 گیگ اومد تبلیغات کردین بعد 6 گیگ اومد گفتین این بهتره الان 12 گیگ و فردا .......... قرار نیست هر زمان که بره بالا بگیم این کارت بده دوست عزیز این مشخصه وقتی اطلاعات حجم بره بالا سیستم و یا کارت گرافیکی در همون حدی پیش میره که قراره پیش بره اگر به شما ماشینی بدند بگند 220 بیشتر نمیره شما بعد بگین من 240 رفتم بدرد نخورد سیستمش هنگ کرد حرف شما دقیقا مثل این میمونه نکته دوم خیلی از راهای هست که این مساعل پیش نیاد اینکه شما 3 کارت بگزارید بعد بگین رم کم اورد سیستم نکشید چه تو مساعل رندرینگ خیلی راهکاره ها هست که به حداقل برسونید و یا حداقل با کمترین فشار و یا بر حصب توانایی سیستم پیش بریم
    در مورد ریل فلو این کلا بحثش فرق داره این برنامه کلا حجیم هست و طبعی که رم سیپو و کارت بسیار قوی میخواد و و وقتی سیپو و رم و کاچه پر بشه بازم مبنایی سرعت شما میبینید عمبل میاد پاین و اصلا فرقی نداره که سیستمتون چی باشه ولی تو این زمان که همه چیز اشغال شده خوب طبیعی هارد ss بهتر بهتر عمل میکنه
    و نکته مهم بنده با توجه به پاعین بودن سرعت سیپو ایشون گفتم چون اگر قرار اطلاعات با هارد ایشون همیشه درگیر باشه چرا ss بدردش میخوره اصولا اگر اطلاعات کار به هارد برسه یعنی سیپو کشش نداره و چه بسا رو همین حصاب میگند این هارد خوبه و دقیقا برعکسشم هست که در بالا گفتنم
    موفق باشین
    ویرایش توسط zbrush5 : 2015/04/22 در ساعت 10:49
    zbrush5 آنلاین نیست.

  10. تاریخ عضویت
    Jan 1970
    نرم افزار من
    3ds Max
    محل سکونت
    kerman
    نوشته ها
    986
    تشکر ها
    1,505
    2,733 بار تشکر شده در 805 پست
    2015/04/22, 13:10 #20
    نقل قول نوشته اصلی توسط zbrush5 نمایش پست ها
    دوست عزیز مثال بنده کامل بود تمامی این مباحثی که شما دارید میگید زمانی هست سیپو و رم کم بیاره
    شما به این مثال دقت کننید چه رندر تک فریم و یا هر نوع رندری/// مبنا سرعت عمل زمانی که سرعت سیپو و رم شما ا باشه اصلا لزومی نداره که بخواد به کاچه هارد ذخیره بشه این زمانی که سرعت سیپیو کم باشه و عملا هارد درگیر بشه
    و نکته دیگر حالا هر چقدر سرعت ذخیره اطلاعات بالا باشه طبیعی هارد سرعت بالای میخواد حالا چه طور ممکنه در زمینه رندرینگ وقتی طرف سیپو و رم ضعیفی داره و سرعت اطلاعت چه دریافت و چه خروجی زمان بر هست این هارد بتونه به خوبی پیش بره
    در مورد xeon v3 دوستان به جای اینکه وقتشونه هدر بدند یه سری به شرکت اینتل بزنند به صورت فیلم کاملا v2 , v3 کاملا فرقشونو گفته شده و این حرف من منداری نیست برید ببینیند
    در رابطه با مثال کم بودن مموری کارت گرافیک و هنگ کردن یادمه زمانی که شرکت شما کارتهای 4 گیگ اومد تبلیغات کردین بعد 6 گیگ اومد گفتین این بهتره الان 12 گیگ و فردا .......... قرار نیست هر زمان که بره بالا بگیم این کارت بده دوست عزیز این مشخصه وقتی اطلاعات حجم بره بالا سیستم و یا کارت گرافیکی در همون حدی پیش میره که قراره پیش بره اگر به شما ماشینی بدند بگند 220 بیشتر نمیره شما بعد بگین من 240 رفتم بدرد نخورد سیستمش هنگ کرد حرف شما دقیقا مثل این میمونه نکته دوم خیلی از راهای هست که این مساعل پیش نیاد اینکه شما 3 کارت بگزارید بعد بگین رم کم اورد سیستم نکشید چه تو مساعل رندرینگ خیلی راهکاره ها هست که به حداقل برسونید و یا حداقل با کمترین فشار و یا بر حصب توانایی سیستم پیش بریم
    در مورد ریل فلو این کلا بحثش فرق داره این برنامه کلا حجیم هست و طبعی که رم سیپو و کارت بسیار قوی میخواد و و وقتی سیپو و رم و کاچه پر بشه بازم مبنایی سرعت شما میبینید عمبل میاد پاین و اصلا فرقی نداره که سیستمتون چی باشه ولی تو این زمان که همه چیز اشغال شده خوب طبیعی هارد ss بهتر بهتر عمل میکنه
    و نکته مهم بنده با توجه به پاعین بودن سرعت سیپو ایشون گفتم چون اگر قرار اطلاعات با هارد ایشون همیشه درگیر باشه چرا ss بدردش میخوره اصولا اگر اطلاعات کار به هارد برسه یعنی سیپو کشش نداره و چه بسا رو همین حصاب میگند این هارد خوبه و دقیقا برعکسشم هست که در بالا گفتنم
    موفق باشین
    با سلام خدمت Zbrush

    1-اول این "کش" نه کاچ --- Cache

    2-لطفا سعی کنید مطلب را نقطه گذاری و کاما گذاری کنید واقعا خواندنش و رسیدن به حرف شما عملا الان غیر ممکن است.

    3-من نمی دونم فلان مدل CPU از Cache استفاده می کند یا نه --- ولی این را خوب می دانم حافظه Cache یک حافظه بسیار تا بسیار سریع می باشد که حتی بالاترین مدل رم به 50 درصد سرعت آن نمی رسند و معمولا این فضای ذخیره سازی حالت واسطه دارد

    در ضمن

    این به این معنی نیست همه داده ها از رم می رود به Cache این حرف کاملا اشتباه است. (اشاره به شما ندارد) اطلاعاتی معمولا درون Cache قرار می گیرد که CPU مدام می خواهد از آنها استفاده کند.

    همین الان این CPU را چک کردم و دقیقا چنین چیزی دیدم
    CPU Cache is an area of fast memory located on the processor. Intel® Smart Cache refers to the architecture that allows all cores to dynamically share access to the last level cache

    4-در مورد تبلیغات من باید بگم ما الان داریم در قرن 21 زندگی می کنیم و هر روز تکنولوژی بهتری می آید و کاملا مشخصه که این شرکت از محصولات جدید که 100 البته بهتر نیز هستند تبلیغ می کند و می گوید بهتر است.

    5-در مورد الگوریتم های مدیریت حافظه در موتور های رندریگ باید بگم اصلا مقایسه شما با ماشین 100 درصد مشکل دارد.

    بحث الگوریتم های مدیریت حافظه در موتور های رندریگ بحث بسیار مفصلی است که نیاز به دانش بسیار بالا نیز دارد و همچنان در شرکت ها در حال توسعه است و این کاملا درسته اگر میزان فضای رم کارت گرافیک توسط صحنه پر شود سیستم هنگ خواهد کرد یا بر اساس آن الگوریتم یک راه کاری را انتخاب و انجام می دهد. ( همان طور آقای دارابی گفتند - کند شدن سرعت رندر)

    6-در مورد Realflow می توان 2 موضوع را مطرح کرد

    الف) زمانی که شما در حال شبیه سازی هستید که نیاز به رم و CPU دارید.(حرف شما)

    ب) زمانی شما شبیه سازی تمام شده و می خواهد روی هارد ذخیره شود که نیاز به حافظه های بسیار سریع دارید.
    مثلا برای من شبیه سازی حدود 10 دقیقه برای هر فریم بود ولی ذخیره سازی آن حدود 30 دقیقه (حرف آقای دارابی)

    ممنون
    _ Less is More _
    Moein Zeraati آنلاین نیست.

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1