نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7

موضوع: Cinema4D & 3ds Max

  1. تاریخ عضویت
    Jan 2016
    نرم افزار من
    VUE
    نوشته ها
    5
    تشکر ها
    0
    2 بار تشکر شده در 2 پست

    Cinema4D & 3ds Max

    #1 2016/01/16, 13:32
    مقایسه دو نرم افزار Cinema 4D و 3ds Max و تفاوت های اصلی آن؟
    s_vfx آنلاین نیست.

  2. تاریخ عضویت
    Jun 2015
    نرم افزار من
    Photoshop
    نوشته ها
    69
    تشکر ها
    27
    79 بار تشکر شده در 48 پست
    2016/01/17, 20:52 #2
    Cinema 4D بسیار ساده تر و کاربر پسند تر از 3DS Max هست و در زمان پایینی میشه یادش گرفت و باهاش کارهای بسیار زیبایی ساخت.
    3DS Max قدرت خیلی بالاتر (و در همان حال پیچیدگی بیشتری) در مدل سازی داره نسبت به Cinema 4D.
    Cinema 4D مستقیماً میتونه با پلاگین خاصی که داره با After Effects زد و بند داشته باشه و برای کامپوزیت زنده از ترکیب قدرت دو نرم افزار در کنار هم میتونید استفاده کنید ولی 3DS Max این قابلیت رو نداره.
    سیستم ذرات و شبیه سازها ( همچنین پلاگین های ذرات و شبیح سازی ) در 3DS Max قوی تر از Cinema 4D هست. البته اگه بخواهی برای مثال با ICE تو 3DS Max یه چیز ساده ای رو که Mograph توی Cinema 4D میتونه یه ساعته برات تنظیم کنه رو شبیه سازی کنی، ممکنه چند روز مچل بشی، کلی معادلات و حساب و کتاب لازم خواهی داشت. ولی از اونور یه ترکیب پیچیده ایکه ICE میسازه رو Mograph ممکنه اصلاً نتونه مثلش رو هم برات بسازه.
    رندر و کنترل شما روی رندر در 3DS Max قوی تره در زمینه خروجی های واقعی گرایانه.
    ....و یه خروار تفاوت دیگه....

    به نظرم شما اول بیایید و مشخص کنید برای چه کاری و در چه زمینه ای اصلاً میخواهید این دو رو با هم مقایسه کنید و از آنها استفاده کنید، بعد مساله رو دقیق تر باز کنیم بهتره. چون واقعاً تعداد و میزان تفاوتی که بین نرم افزارها و بسته های سه بعدی وجود داره سر به فلک میکشه. به همین دلیل هم هست که هنوز که هنوزه Autodesk داره هم Maya و هم 3DS Max رو جداگانه گسترش میده و به فروش میرسونه.

    یه چیزی رو هم بگم، البته نظر شخصی خود من هست این، اگه میخواهید یادگیری رو شروع کنید با Cinema 4D استارت بزنید. سادگی یادگیریش شما رو سریعاً به مطالب جذابش میرسونه و اگه یه روزی محدودیتی حس کردید در این نرم افزار، اونوقت به فکر تغییر/جهش به سمت بسته سه بعدی ساز دیگری باشید.
    ویرایش توسط Pejii : 2016/01/17 در ساعت 20:55
    2 کاربر مقابل از Pejii عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند . Hossein Tajik,New3d
    Pejii آنلاین نیست.

  3. تاریخ عضویت
    Jan 1970
    نرم افزار من
    3ds Max
    نوشته ها
    104
    تشکر ها
    241
    196 بار تشکر شده در 87 پست
    2016/01/18, 17:39 #3
    با سلام
    صحبت ها دوستمون در مورد ICE و قدرتش کاملا درسته فقط در اصلاحش باید بگم که این سیستم برای نرم افزار 3ds max نیست و برای نرم افزار Softimage هست.
    سیستم ذرات مکس Pflow هست که سیستم خیلی قدرتمندی هم هست اما فکر می کنم که ICE قدرتمندتره. اما پلاگین thinking particles که مخصوص نرم افزار مکس هست یک سیستم ذرات و داینامیکی کامل و بسیار قدرتمند هست که تو خیلی از فیلمها ازش استفاده میشه و با ترکیب پلاگین های fumefx و Krakatoa پکیج بسیار قدرتمندی در زمینه vfx است.
    هر دو نرم افزار C4D و مکس قدرتمند هستند. اما C4D بیشتر در زمینه موشن گرافیک و مکس بیشتر در زمینه معماری، مدلینگ و vfx استفاده میشه.
    بهتره شما اول بگید علاقه شما در چه زمینه ای هست تا بهتر بشه راهنمایی کرد.
    کاربر مقابل از Hossein Tajik عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: Sajad_Shahbazi
    Hossein Tajik آنلاین نیست.

  4. تاریخ عضویت
    Jun 2015
    نرم افزار من
    Photoshop
    نوشته ها
    69
    تشکر ها
    27
    79 بار تشکر شده در 48 پست
    2016/01/19, 21:12 #4
    آه بعله، تو اون پست اشتباه شد، در تصحیحش بگم که شما Thinking Particle رو به جای ICE در پست قبلی من در نظر داشته باشید s_vfx عزیز. تشکر از حسین جان بابت پستشون.

    راستی اگه دوستان دیگر هم در مورد قدرت ها و ضعف های برنامه های مختلف 3D راهنمایی های دیگری دارند لطفاً به اشتراک بگزراید.

    و در نهایت هم مشخص کنید که دقیقاً برای چه کاری میخواهید برید سمت نرم افزارهای 3D خیلی بهتر میشه راهنمایی کرد.
    ویرایش توسط Pejii : 2016/01/19 در ساعت 21:13
    کاربر مقابل از Pejii عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: Hossein Tajik
    Pejii آنلاین نیست.

  5. تاریخ عضویت
    Jan 2016
    نرم افزار من
    VUE
    نوشته ها
    5
    تشکر ها
    0
    2 بار تشکر شده در 2 پست
    2016/01/20, 18:12 #5
    نقل قول نوشته اصلی توسط Pejii نمایش پست ها
    آه بعله، تو اون پست اشتباه شد، در تصحیحش بگم که شما Thinking Particle رو به جای ICE در پست قبلی من در نظر داشته باشید s_vfx عزیز. تشکر از حسین جان بابت پستشون.

    راستی اگه دوستان دیگر هم در مورد قدرت ها و ضعف های برنامه های مختلف 3D راهنمایی های دیگری دارند لطفاً به اشتراک بگزراید.

    و در نهایت هم مشخص کنید که دقیقاً برای چه کاری میخواهید برید سمت نرم افزارهای 3D خیلی بهتر میشه راهنمایی کرد.
    من میخوام با نرم افزاری کارکنم تو زمینه 3بعدی که تعامل کاملی با افترافکت داشته باشه و حتی به تنهایی بشه ازون استفاده کرد.چون خیلی ها میگن cinema 4d تو جامعه ما خیلی محبوبیتی نداره و اکثر جاها کسی رو میخوان که بتونه با 3dsmax کارکنه.یعنی فرصتای شغلی درحال حاضر واسه cinema 4d خیلی کمتره.حالا به نظرشما کار عاقلانه تر کدومه؟شروع با cinema 4d و بعد رفتن به سمت 3dsmax یا اینکه از همون اول به سمت 3dsmax برم.اینکه تو جامعه cinema 4d خیلی محبوبیتی نداره رو،شما قبول دارید؟اینکه فرصتای شغلی براش کمتره؟
    s_vfx آنلاین نیست.

  6. تاریخ عضویت
    Jan 1970
    نرم افزار من
    3ds Max
    نوشته ها
    104
    تشکر ها
    241
    196 بار تشکر شده در 87 پست
    2016/01/23, 16:57 #6
    اتفاقا C4D تو ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده و همینطور کاربراش زیاد میشه. در زمینه کاری هم فکر میکنم بیشتر کارای موشن گرافیک با C4D و افتر زده میشه. 3ds max تو ایران بیشتر در زمینه معماری استفاده میشه و خوب امروزه تعداد دانشجو و آتلیه های معماری زیاد شده و اکثرا با مکس کار میکنند. اما به نظر من C4D آینده شغلی خوبی تو ایران خواهد داشت.
    در مورد تعامل با افتر افکت هم C4D ارتباط خوبی با افتر داره. ولی خوب شما اگه مکس هم کار کنید به این معنی نیست که اصلا نمیتونید با افتر ارتباط داشته باشید. شما به راحتی میتونید خروجی های رندرتون رو در افتر افکت کامپوزیت کنید یا مدل هاتون رو وارد Element 3D کنید. حتی اسکریپت هایی هم موجود هست که میتونید خروجی برای افترافکت بگیرید.
    در مورد شروع کار به عقیده من کار عاقلانه اینه که هر نرم افزاری رو که قصد یادگیریشو دارید از همون ابتدا با همون نرم افزار شروع به کار کنید. من مخالف این هستم که مثلا ابتدا با C4D شروع کرده بعد به سراغ مکس و ... رفت. فقط در ابتدا باید با دید درست انتخاب کنید تا بعدا مجبور نشید نرم افزارتون رو تغییر بدید.
    البته شما هنوز مشخص نکردید که به چه زمینه علاقه دارید تا بهتر بشه راجع به انتخاب نرم افزار کمک کرد
    Hossein Tajik آنلاین نیست.

  7. تاریخ عضویت
    Jun 2015
    نرم افزار من
    Photoshop
    نوشته ها
    69
    تشکر ها
    27
    79 بار تشکر شده در 48 پست
    2016/01/23, 21:53 #7
    پیشنهاد من هم اول انتخاب زمینه کاری است.

    موشن گرافیک اگه خواستید کار کنید، Cinema 4D.
    معماری و طراحی صنعتی، 3DStudio Max.
    انیمیشن سه بعدی، Maya.
    افکت های پیشرفته سینمایی، Houdini.


    از نظر بازار کار هم شما نگرانش نباش، کار و علاقه ات رو چه با C4D بتونی به اجرا بگزاری، چه با قلم و کاغذ! اون چیزی که تو ذهنته و خلاقیت رو بتونی به تصویر بکشی، کار پیدا میشه برات.
    Pejii آنلاین نیست.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1