سبک های لوگو چقدر در نمایش برند شما تاثیر گذار هستنند ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بیش از 50 درصد تاثیر گذاری یک لوگو مربوط به سبک طراحی اون هست برای داشتن طراحی لوگو حرفه ای باید به نوع برند خودتون توجه زیادی داشته باشید اکثر مشتریانی که از ما در خصوص سبک های لوگو سوال میکنند که کدوم از همه مناسب تره و به قول معروف گیرایی بیشتری در نگاه بیننده داره ما سبک لوگوی ترکیبی رو پیشنهاد میکنیم اما نکته که وجود داره این هست که بیشترین پیشنهادات ما به شرکت های تازه تاسیس هست که قصد شناساندن برند خودشون رو دارند و تبلیغات گسترده ای رو قرار هست که شروع کنند دلیل پیشنهاد ما این هست که با شما با داشتن یک لوگوی ترکیبی هم میتونید اسم برند خودتون رو به بیننده نشون بدید و هم نمادی از کسب و کارتون رو اگر به برند های معروف و قدیمی دقت کنید از ابتدا لوگو های اون ها ترکیبی بوده و بعد ها به نماد تبدیل شده زیرا تبلیغاتی که در طول این سال ها انجام دادند باعث شده که مشتریان با دیدن لوگو اسم برند هم به خاطر بیارند برای مثال کی هست که با دیدن لوگوی نایک متوجه نشه که نام شرکت نایک هست ؟

البته این موضوع بر میگرده به تبلیغات هدفمند و حرفه ای که شرکت ها انجام میدنند شرکتی که لوگوی ترکیبی داره ولی هیچ تبلیغاتی انجام نمیده نیازی به تغییر لوگو بعد از مدتی نداره (منظورم از تغییر لوگو سبک اون هست نه تغییر کلی لوگو ! ) اگر اطلاعی در مورد سبک های لوگو ندارید لوگو معمولا به 3 سبک اصلی تقسیم میشند
لوگو ترکیبی

لوگو نوشتاری

لوگو نماد

در این میان هم زیر شاخه هایی برای این سبک ها وجود داره که کمی تخصصی تر هست مثل
لوگو انتزاعی

تایپوگرافی

لوگو 3 بعدی

و یکسری از سبک های متفرقه دیگه

مفهوم نمایی در سبک های لوگو چست ؟

زمانی که نماد یک لوگو طراحی میشود میتواند به 3 صورت مفهوم گرایی را برساند
مورد اول این هست که شما به صورت مستقیم به کسب و کاری که دارید اشاره میکنید برای مثال ما مغازه ای در خصوص فروش لوازم خانگی داریم در این نوع از مفهوم نمایی نمادی کاملا مرتبط با کسب وکار در لوگو بکار بده خواهد شد که بیننده با یک نگاه ساده میتواند موضوع این لوگو را تشخیص دهد
مورد دوم از مفهوم نمایی در لوگو این هست که لوگو به طور غیر مستقیم به کسب و کار یک برند اشاره میکند که ما بارها با این نوع لوگو ها مواجه شده ایم مثلا یک شرکت هواپیمایی بجای استفاده از نماد هواپیما از نماد یک پرنده استفاده میکند که همان مفهوم پرواز را در خودش دارد
مورد سوم از مفهومنمایی طراحی لوگو این هست که نماد لوگو هیچ ارتباطی با موضوع کسب و کار ندارد این لوگو از جایی الهام گرفته شده و یا بر اساس علاقه ی فرد طراحی شده است از این نوع لوگو ها میتوان به لوگوی نایک و لوگوی اپل اشاره کرد که لوگوی نایک از بال اللهه یونان الهام گرفته شده و لوگوی اپل به طور اتفاقی به ذهن بنیانگذار اپل خطور کرده است یا لوگوی توییتر که در ابتدا به از سایت های خرید نماد آماده خریداری شده و بعد ها اصلاح شده است

نتیجه گیری سبک لوگو ها

این که چطور یخوایم سبک لوگو مورد نظر برای برندمون رو انتخاب کنیم کار خیلی سختی نیست و با توجه به نکات ساده و ریزی که در این مقاله گفته شد میتونید تصمیم خودتون رو برای انتخاب نماد بگیرید اما با توجه به کسب کار شما اگر میخواهید ساده و راحت مفهوم لوگو را به بیننده برسانید و خیلی ساده موضوع کاری خودتون رو نمایش بدید بهتر هست سبک لوگوی ترکیبی و با مفهوم نمایی اول رو انتخاب کنید

منبع : [فقط اعضا انجمن قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]